Em costa entendre que...
- es parli de l'Autoritat del Transport metropolità (ATM) com si fos un ent eteri, com si la cosa no anés ni amb ells ni amb nosaltres, els usuaris...
- Es puguin decidir pujades del 12% i més, en les tarifes del metro; en moments en que es retalla el sou de funcionaris, hi ha 5 milions d'aturats i cada cop són més les persones i les famílies que cauen sota el llindar de la pobresa
- se'ns compari amb Europa. M'explico: el conseller hauria de comparar el salari mínim i el salari mitjà de Catalunya amb el de França, Holanda, Alemanya o Àustria. Quan ens l'iguali, que ens iguali el preu del transport públic.
- se'ns digui que cal potenciar l'ús del transport públic. Amb aquest increment de preus, si els 4 de la família agafem el metro per anar a un espectacle, ens surt més econòmic [i còmode] anar-hi en taxi. Si això és potenciar l'ús del transport públic, anem galdosos! Major cinisme, impossible.
- que tinguin la "cara dura" de dir que premiaran els usuaris més habituals. Entenc que la majoria d'usuaris no fa més de 40 o 50 desplaçaments al mes per treballar o el que sigui i, per tant, opta per la T-10 com a forma d'abonament. No és la T-10 la targeta més usada per la immensa majoria de barcelonins? És un premi un increment del 12%? I els que compren la T50/30, se'ls puja 3,5 euros el títol...? On és el premi? I els qui anem, de tant en tant i comprem un bitllet senzill (2€, un 38% d'encariment)...? Segur que la minoria que porta la T-mes o T-Trimestre hi surt guanyant [poc, els baixen 1 i 3 euros respectivament]....
- s'apugin els peatges d'autopistes i túnels. Ho fa Madrid, senyors del govern o ho fan vostès?
Caldria que no s'obsessionin en un afany recaptatori... El país no està per més taxes, cal liberalitzar el diner, que l'euro circuli, que la gent disposi dels calés per comprar, generar IVA, etc...
Des d'aquí demano formalment al senyor Recoder que se'n vagi, que torni a l'alcaldia de Sant Cugat [o San Cucufate] i ens deixi tranquils als centenars de milers de usuaris ocasionals del metro i del bus.
Això que fan és una "privatització tarifària" del transport públic... Impresentable.
Així segur que no ens estimulen a agafar un metro. En el meu cas, d'una línia 9 que es fa eterna, que té la plaça Lesseps hipotecada amb obres i que no arriba mai...
Jo, aniré, si cap, més amb el meu vehicle privat... i ben content!
Si hi sumem puges al cànon de l'aigua, del gas, de l'electricitat, de la baixada de bandera del taxi, de les tases aeroportuàries o universitàries, de l'impost de la benzina, del tícket regulador de les receptes a les farmàcies...
Insisteixo, ens fan la vida més difícil...
Salut i Cerdanya
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada