3 de desembre del 2011

Dièsel pels núvols

Sempre havia conduït vehicles de benzina.
Quan repostava, em mirava amb enveja aquells afortunats amos de cotxes de gas-oil que pagaven força menys calés que jo, per omplir els seus dipòsits.


S'argumentava en la compra que els dièsels eren una mecànica més cara i que la diferència de preu es recuperava en carburants més econòmics, en una major durabilitat de la mateixa i en un quilometratge anual gairebé il·limitat.
Quan en vaig tenir ocasió vaig optar per un cotxe, de segona mà, de gas-oil, ara ha fet cinc anys!
Malhauradament pels qui, al seu dia, vam optar per la mecànica dièsel, els preus d'aquest carburant, tradicionalment més econòmic que la benzina, no ha parat de pujar les darreres setmanes, situant-se, significativament per sobre de la mateixa.

No sóc economista.
No puc, per tant, fer altra cosa que donar una opinió; probablement equivocada.
Sempre havia sentit allò de l'oferta i la demanda. A major demanda, preus més baixos.
Si no estic equivocat el parc de cotxes i vehicles dièsel és sensiblement supeior al de benzina. En dedueixo que la demanda de gas-oil deu superar, en molt, la de benzina.

No hauria de ser, doncs, aplicant aquella màxima, molt més econòmica?
Com s'explica aquesta inflació imparable i implacable del dièsel?

Si algú ho sap, que m'ho expliqui!
Entenc que, potser, la demanda del mercat supera la capacitat productiva. Això en dispara els preus...

Em sento "enganyat" pel sistema.
I és que el mercat del carburant [com el dels cereals, del deute, de l'or] deu estar en mans d'especuladors, que mouen enormes sumes de capital i fixen els preus que millor els hi convenen quan millor els convé.
I els altres (nosaltres) a passar "per l'aro", no ens en queda altra...


En fi, com en tantes altres coses, a pagar i a callar [amb un bon somriure, és clar]
Si voleu estalviar en aquests moments de crisi, cliqueu aquí...

Salut i Cerdanya

Pensionistes, un cop + amb + sort que la resta de catalans/es

Em plau compartir aquesta bona notícia amb tu. Parlo de les pujades del valor de les pensions dels nostres avis i àvies i de la resta de per...