15 de febrer del 2012

Túnel de franc!

Sembla que, a poc a poc, la gent comença a bellugar-se.
Sembla que la fi de la data per acreditar-se desperta els endormiscats cerdans.
primer van ser els comerciants de la vila [Puigcerdà].
Després alguns polítics [R-cat...]
Ara el Ple del Consell Comarcal.

Ja era hora!

Que no ho veuen el que suposa el peatge del Túnel?
No veuen el llast que ens suposa, siguem primers o segons residents?
El llast per l'economia del territori?
La fa menys competitiva que la de les comarques veïnes, fa la comarca poc atractiva per als potencials turistes...
Pagar 24 euros per visitar-nos de ben segur en dissuadeix més d'un...

Fa mesos, des de que s'inicià la polèmica a través de la premsa, que des d'aquest blog estic parlant d'aquest tema.
Em vaig posicionar al seu dia en contra de l'esmentada acreditació abusiva, al·legal, antidemocràtica.
Vaig proposar la gratuïtat universal d'aquesta infraestructura o, al seu lloc, el copagament universal a través d'un peatge tou simbòlic (tipus autopista del Maresme...).
Ho feia per que em tocava la butxaca, però sobretot, per què em tocava la consciència, amb processos poc democràtics i clarament abusius pels ciutadans en actiu...

Ara, el que és irònic que aquest Consell Comarcal que ben aviat cedí al diner i facilità amb les seves oficines una feina tan desagraïda com la de l'acreditació, ara reaccioni així.
Val més tard que no pas mai.
ho celebro, pel bé de tots els cerdans... de naixement o d'adopció, però cerdans de ple dret.

Salut i Cerdanya

Pensionistes, un cop + amb + sort que la resta de catalans/es

Em plau compartir aquesta bona notícia amb tu. Parlo de les pujades del valor de les pensions dels nostres avis i àvies i de la resta de per...