14 de febrer del 2012

El blog, eina promocional?

Puigcerdà insta els seus ciutadans a fer publicitat turística.

Aquest cop el que es proposa és diferent: la idea és que la xarxa s'ompli de blogs cantant les excel·lències [que les té] de la capital cerdana.

No m'atreviria a dir que és una proposta original.
Ni diferent.
Ni reeixida.
No aplaudiré tal mesura, el considero més aviat, un despropòsit.
No se'ls ocorre res més?


El blog és en si mateix un espai estrany.
Sempre l'he concebut com un espai personal a Internet, encara que hi tenen cabuda grups i associacions més propis de la societat civil que no pas de les instàncies públiques que, per capacitat i recursos, poden crear pàgines més completes i polivalents, les web.
En aquesta concepció és on xoca la notícia del Regió 7 d'aquests dies.
Jo mateix, des d'aquest el meu blog, faig sovint apologia dels encants de la meva terra, però a títol personal i voluntari. Si m'ho demanés el meu alcalde, posaria una cara de perplexitat ran gran com la Sagrada Família!
Tan malament estem que els consistoris han de demanar als ciutadans que els ajudem en tasques de promoció turística?

És clar, això té un cost zero.
I en època de crisi, això és un actiu gens menyspreable.

El problema de Cerdanya, com a marca, és l'atomització de les iniciatives de promoció.
Marques com "Puigcerdà", "Pirineu de Girona", "Diputació de Lleida", etc, no ens ajuden gens. Crec que més aviat resten que no pas sumen.
Caldria de totes totes, una marca Cerdanya única, transfronterera i potent, dins el marc d'una marca Pirineu català que ens catapultés a fires, congressos, Internet, televisions d'arreu d'Europa i deixar-nos estar de "punyetes" com publicitar no sé quin poble al blog del veí del segon tercera...
O no?
La millor promoció, un Túnel del Cadí gratuït per a tothom. Ves per on!

Salut i Cerdanya

Pensionistes, un cop + amb + sort que la resta de catalans/es

Em plau compartir aquesta bona notícia amb tu. Parlo de les pujades del valor de les pensions dels nostres avis i àvies i de la resta de per...