Sembla, pel que vaig llegint, que ens volen "privatitzar" el tunel.
Això es desprén de les notícies que van apareixent.
La Generalitat semblaria voler col·locar en el mercat les accions que té del tunel, al millor postor. Costaria molt tancar una operació atractiva, en temes econòmics, amb les condicions actuals (14.000 targetes de segons residents).
La solució passaria per posar-ho difícil per accedir a la gratuïtat.
Molt trist, però tot es resumeix en termes mercantilistes... un fàstic!
Us aconsello la lectura del post d'avui d'en Quílez, al seu blog A la Balitresca. No té desperdici. Una visió de l'altra banda, la dels residents al territori i tot el que els suposa haver d'acreditar-se com a tals.
Un cúmul de despropòsits dallò més desafortunats!
Tot plegat és increïble!
Així, Endavant Cerdanya ha arribat una conclusió similar a la que vaig arribar jo.
Cal un dret de pas universal per aquesta infrastructura.
Ells proposen, però, la gratuïtat per a tothom.
Personalment m'adhereixo a la proposta, encara que he de dir, que la veig en el món de la utopia, la veritat.
Jo, potser en un excés de pragmatisme, proposava en un post anterior que tothom pagués un peatge tou, tipus el de l'autopista del Maresme, solució que ja va estar en vigor fa alguns anys (recordeu quan pagàvem el 50%).
Dos cares que s'haurien d'aproximar en una solució ideal.
Com deia també he decidit empadronar-me a BCN.
Demanaria als segons residents que facin el mateix.
aquesta és una forma passiva de pressió, ja que els ajuntaments deixarien de percebre la subvenció que els arriba per habitant censat (és un tema complex d'estadística, encara que simplificant, a menys empadronats, menys subvenció)
Si no ens hi volen, per què donar-los vida?
Salut i Cerdanya
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada