26 de desembre del 2011

2.012 - Exactitud, consició, bona feina

Acabem de passar Nadal i Sant Esteve.
Dues diades assenyalades al calendari personal i familiar de tot català.
Enfrontem la darrera setmana de l'any.
Encarem el 2.012 amb il·lusió.

Com cada cicle, en iniciar un nou any, qui més qui menys es fa bons propòsits.
Qui més qui menys es fixa unes petites [o grans] fites personals: faré exercici, deixaré de fumar, perdré aquells quilets [o quilassos]...


Pel meu cantó m'he proposat dues fites prou ambicioses: viure amb exactitud i viure concisament.
Us podeu preguntar el perquè. Doncs, tampoc es nou en mi...
Sempre he pensat que tot cal fer-ho bé.
Com deia en Pujol, la "feina ben feta, no té fronteres"...
I crec que la concisió i l'exactitud són dos camins que ens apropen a l'excel·lència i, de retruc, ens faciliten aconseguir la feina ben feta que aquest país tan ha de menester en aquests foscos temps de crisi...

Efectivament, sempre m'ha agradat fer-ho tot amb serietat, amb esperit guanyador... Recordo de ben jovenet, a Bellver,  haver-me enfadat amb els companys de futbol sala perquè no lluitaven per una pilota, per que no jugaven com si els anés la Champions en l'intent...

Mai m'han agradat els assaigs, els esborranys, els "fes-me 4 línies" o els "prepara'm quatre números".



M'he proposat portar la concisió a la pràctica com una actitud vital.
Concisió entesa en el seu sentit de sobrietat en el camí i en l'esforç, per tal d'obtenir un gran resultat sense deixar-hi l'ànima en l'intent...
Concisió com a sinònim de precisió, de rigor i d'eficàcia...
Sense caure en el minimalisme, em proposo no malbaratar recursos personals, vitals, temporals o econòmics en allò que no sia essencial.



Em proposo l'exactitud com a norma, com a estil de vida. A cadascú el que li correspon. A cada cosa el seu lloc. A cada idea el seu concepte. A cada entrada del diccionari la seva accepció més lluïda...

Sia com sia, que tingueu, que tinguem tots un 2.012  ple i satisfactori, on puguem trobar i donar allò que cerquem: la pau, la felicitat i l'estimació sincera dels qui estimem i ens estimem.

Que així sia!

Salut i Cerdanya

Pensionistes, un cop + amb + sort que la resta de catalans/es

Em plau compartir aquesta bona notícia amb tu. Parlo de les pujades del valor de les pensions dels nostres avis i àvies i de la resta de per...